Vil KUN ammes - 8 mdr.

7. september 2007

Alder:
8 mdr.

Vil KUN ammes - 8 mdr.

Hej Helen

Som det fremår af overskriften så er det på høje tid at Theo begynder at spise mad. Jeg har siden han var 6 måneder forsøgt at vænne ham til at spise - det er efterhånden blevet en daglig kamp og vi er godt frustrerede over vores stædige baby.

Theo bliver ikke ammet ml. kl. 23 - 6 og det klarer han fint. Theo har aldrig ville tage hverken sut eller sutteflaske. Jeg har fået ham undersøgt af en baby/børne tandlæge og Theos mund er som den skal være. Vi har forsøgt os med stort set alle de former for grød og baby mad der findes på markedet samt tilbudt ham vores egen mad både blendet og hel.

Vi ...

Annonce

... har en stor dreng på snart fire som aldrig har haft problemer med at spise og som også tilbyder sin hjælp med at få Theo til at blive interesseret i at spise. Jeg ammer Theo hver 3 - 4 time og har prøvet at strække det til hver 5 - 6 time, men så er den unge mand så opløst af gråd at det slet ikke kan lykkes at få ham til at spise af min finger, ske eller selv sidde med det.

Vi har i løbet af de sidste to måneder taget to gange een uge hvor vi har fredet ham fra mad introduktion - dette havde ingen effekt. Vi er desperate og trænger i den grad til guidning.

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Sif

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder